MADEN SULU POGACA


Bu pogaca cok yumusacik ve lezzetli bir pogaca oluyor. Ertesi sabaha da tazeligini koruyor. Ben peynirli ic hazirladim ama ispanakli, kiymali, patatesli icle de yapilabilir.


Malzemeler

1 su bardagi ilik sut

1 su bardagi maden suyu

1 su bardagi sivi yag

1 yemek kasigi kuru maya

2 yemek kasigi toz seker

1 yemek kasigi tuz

Aldigi kadar un - yumusak kivamli, hafif ele yapisan bir hamur olacak

Uzerlerine surmek icin yogurt

Yine uzeri icin corek otu


Yapilisi

Ilik sutun icine sekeri ve mayayi koyup karistiriyoruz. Maya kabarana kadar bekleyip diger malzemeleri ekliyoruz. 10 dakika kadar hamur iyice ozlesecek sekilde yogurup hamurun uzerini ortuyoruz ve 1.5 saat kadar hamur iki katina cikana dek ilik bir yerde bekletiyoruz. Sonra hamurdan kucuk parcalar alip elimizle yuvarlak aciyoruz ve diledigimiz icten ortasina koyup hamuru yuvarliyoruz. Tepsiye aralikli dizip uzerlerine yogurt suruyoruz. Corek otunu da serptikten sonra 15-20 dakika kadar bekletip, onceden 200 dereceye isitilmis firinda uzeri kizarana dek pisiriyoruz. Firindan cikinca ben mutfakta kullandigim battaniyeye sariyorum ve bir muddet oyle bekletiyorum. Sonra servis yapilabilir. Kalanlari da kurumamalari icin kapali bir kapta muhafaza ediyorum.

Afiyet olsun!

8 yorum:

Yeşim dedi ki...

>Çok güzel gözüküyor puf puf kabarmış ellerine sağlık canım,sevgiler...

Betul Teyze dedi ki...

>hmmmm kahvaltı da yapmadım ne kadar iştah açıcı görünüyo bunlar böyle ellerine sağlık canım

Tijen dedi ki...

>Sevgili Gülden,Hatırlamaz mıyım o mercimek reklamlarını! Nasıl kafamızda yer etmiş ama değil mi? Gerçi yeşili de kırmızısı da sarısı da neredeyse aynı değerlerde. Hepsinden tüketmeli bence.

Her Gune Bir Guzellik dedi ki...

>Yesim cok tesekkur ederim. Sevgiler...

Her Gune Bir Guzellik dedi ki...

>Betulum sen niye kahvalti etmeden cikiyorsun evden bakayim! Yakin olsaydim da getirseydim sana kahvaltilik birseyler hemen...

Her Gune Bir Guzellik dedi ki...

>Tijencim baklagiller hem saglikli hem de cok lezzetli bana gore. Bence de tuketmeli bol bol.

pelince dedi ki...

>Nefis kabarmış,harika görünüyor...ellerine sağlık...

Her Gune Bir Guzellik dedi ki...

>Tesekkur ederim Pelin. Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...