ORKIDE GELIN BUKETI YAPIMI


Daha once bir arkadasimin dugunu icin gelin buketi ve masa ciceklerini yaptigimi yazmistim. Bugun de gelin buketinin yapim asamalarinin fotograflarini yayinlamak istiyorum. Hayatinizda hic cicekle ugrasmadiysaniz bu fotograflar cok bir anlam ifade etmeyebilir ama biraz cicek dizaynindan anliyorsaniz, bu asamalari takip ederek bu buketi kolaylikla yapmaniz mumkun.  Biz gercek orkide degil de yapma orkide kullandik. Yapimi oldukca uzun suruyor. O yuzden yapma orkide olmasinin avantaji cok fazlaydi. Birkac gune yayarak yapabildim. Sanirim toplam 7-8 saat harcadim sadece bu buket icin. Tabi benim bir yandan cocuklari memnun etmeye calisiyor olmamin da isi yavaslatmis olmasi muhtemel:) Cok fazla fotograf var ama hepsini koymak istiyorum buraya. Kendim de baktigimda hatirlayabilmem acisindan. Iste bol fotografli asamalar...



Cicekler bize bu sekilde ulasti. Gordugunuz gibi cok kalin ve yesil saplari vardi. Sade, hafif ve bembeyaz bir buket icin bu saplardan kurtulmak gerekiyordu. O yuzden tum cicekleri tek tek asagidaki resimde gorundugu gibi kestim, saptan ayirdim. Yaklasik 3-4 cm.lik sap birakacak sekilde...


Sonra kalinca bir telin ucuna azicik, sicak uhu tabancasindan uhu surdum ve..


Uhu sogumadan cabucak teli orkidenin sapina uhuladim.


Su sekilde gorunmesi gerekiyor.


Bir sonraki asamada bir telleme daha yapiyoruz. Bu ekstra telleme ile ciceklerin yerlestirdigimiz yerde donmemelerini ve bizim bakmasini istedigimiz yone bakmalarini sagliyoruz. Bu kez ilkinden cok daha ince bir tel kullaniyoruz. Telleme su sekilde yapiliyor.





Telleme asamasi bittikten sonra sira beyaz cicekci banti ile telleri sarmaya geliyor. Bizim buketimiz beyaz oldugu icin beyaz bant kullandim. Karisik renkli bir buket olsaydi yesil cicekci banti kullanmayi tercih ederdim. Bantlama ile tellerin cirkin gorunusunu kapatmis ve yapay bir cicek sapi olusturmus oluyoruz. Iste cicegin bantlanmis hali.



Butun cicekleri, yapraklari, tomurcuklari, kullanacagimiz tum parcalari ayni sekilde telleyip;


Bantlayip;


Birlestirmeye hazir hale getiriyoruz.
Bir sonraki asamada ilk iki sefer kullandigimiz tellerin ikisinden de kalin ve uzun bir teli alip, cicekleri teker teker, tomurcuklar en altta olacak sekilde ve tomurcuktan sonra eklenen cicek de en ufak cicek olacak sekilde, buyuk cicekle bitirerek uzun bir dal olusturuyoruz. Kac cicek ekleyeceginiz cicegin uzunlugunu ne kadar istediginize bagli. Bu asamada aslinda cicegin bize ilk ulastigi haline donmus oluyoruz:) Tek farkla ki; artik o yesil sap yerine kendi olusturdugumuz, beyaz, ince ve ustunde bizim istedigimiz sayida cicek olan bir dal gecmis oluyor.





Bunun gibi iki tane daha dal olusturuyoruz. Ancak en uzun olan dalda kac tane kullandiysak, ikincisinde bir eksik, ucuncusunde de bir daha eksik olacak sekilde. Mesela en uzun dalda 7 cicek kullandiysak, ikincisinde 6 ucuncusunde 5 cicek kullanacagiz. Simdi geldi bu dallari gelin buketini olusturacagimiz sungerin icine yerlestirmeye. O da su sekilde tellerin uclarini sungerin kenarindaki deliklere sararak yapiliyor. En uzun olan dal ortaya, kisa olanlarin onun iki yanina gelecek sekilde yerlestiriyoruz.


Sonra sungerin tepe kismini diger tek olarak biraktigimiz ve hazirladigimiz uc dala eklemedigimiz ciceklerle yuvarlak bir sekil olusturacak sekilde, saplari sungere batirmak suretiyle aranje ediyoruz. Bunu daha cok on ve tepe kismi doldurmaya calisarak yapiyoruz. Eger yeterli ciceginiz yoksa ve arka ciplak kaldiysa cok problem degil. On kismin guzel olmasi onemli. Arka kisma da varsa kalan cicekleri, tomurcuklari vs. ekliyoruz.



Gordugunuz gibi benim cicegim arkaya yetmedi ve hala ciplak sunger gorunuyordu. Bu kismi da asagidaki resimlerde oldugu gibi saten kurdele ile kapattim. Sap kismi da cirkin bir plastik oldugu icin, kurdele ile sarip, ucu incili ignelerle susleyip buketi bitirdim.



Bilemiyorum bu anlatim kimsenin isine yarar mi? Buna bakarak kimse boyle bir buket yapmaya cesaret eder mi ama ben ilerde nasil yaptigimi hatirlarim diye dusunerek ayrintili resimlerini koymak istedim buraya. Birilerinin de isine yararsa ne mutlu bana:)

6 yorum:

betül dedi ki...

>harika olmus birde epey emek istiyor. gelinin elindeki haliyle cok hos gözüküyor ellerine saglik. fotograflarin üzerine blogun ismini yazarsan iyi olur yoksa baska bir blogta baska biri tarafindan sahiplenilebilinir emegin:(

Her Gune Bir Guzellik dedi ki...

>Tesekkur ederim Betul. Begendigine sevindim. Gercekten cok emek istiyor ama oldukca da zevkli. Tavsiyen icin de tesekkurler. Henuz basima gelmedigi icin aklima da korunmak gelmiyor sanirim boyle durumlardan. Tavsiyeni dinleyecegim insallah.

gulizar dedi ki...

merhaba ellerini<e sağlık çok güzel olmuş:) peki bu malzemeleri nerelerden tenin edebiliriz bi fikriniz var mı:) kolay gelsin hoşçakalın

HerGuneBirGuzellik dedi ki...

Cok tesekkur ederim:) Bulundugunuz yerdeki toptan cicek satan (yapma cicek) yerleri kesfederseniz oralarda tum malzemeleri de bulabilirsiniz. Ankara'da bent deresinin arka taraflarinda var toptancilar mesela.

petunyalarim dedi ki...

Benim cok isime yaradi inanin.... Yakinda sekerden ciceklerimle katilacagim bir yarismada gelin buketi hazirlamam gerekiyor, bu tarz yapmasam bile fikir sahane, cok tesekkürler yayininiz icin... Sevgilerimle,

HerGuneBirGuzellik dedi ki...

Cok sevindim isinize yaradigina. Ben de bayila bayila izliyorum sizin ciceklerinizi:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...