DRIP CAKE


Herkes drip cake yapar da ben yapmaz miyim :) Ev usulu bir drip cake yaptim da basim goge erdi :) Bu sene moda seker hamurlu pastalar degilmis de bunlarmis. Bence cok guzeller. Drip cake yazip aratin google'da bir suru gelir. Ben simdi buraya gormemisin bir drip cake'i olmus misali bir suru fotografini ekleyecegim ama isin dogrusu evdekiler bu pastaya cok gulduler :) Uzerine ne bulduysam serpistirmisim gibi baktilar :) Fakat pasta zaten benim 20 yasini bitiren kizim icindi ve o begendi :) O da bana yetti :)




Bu serpistirme isini siz benden iyi yaparsiniz buyuk ihtimalle :) Pastanin tarifini aslinda blogda ara ara hep vermisim ama simdi de vereyim derli toplu dursun.

Pandispanya Tarifi

4 yumurta,
3 yemek kasigi kaynar su,
2.5 turk kahvesi fincani (tkf) seker
1 paket vanilya
3 tkf un
1 tkf nisasta
1 paket kabartma tozu

Yumurta ve sekeri mikserle iyice cirpiyoruz. Kaynar suyu ekleyip tekrar cirpiyoruz.  Un, nisasta, kabartma tozu ve vanilyayi eleyip karisima ekliyoruz ve tum malzeme birbirine karisana kadar cirpmaya devam ediyoruz. Bu miktardan bir adet 22-23 cm. capli yuvarlak pandispanya ya da 2 adet 15 cm. capli pandispanya elde edebilirsiniz. Yaglayip, unlayip hazirladiginiz kek kalibiniza kek hamurunu koyup, onceden isitilmis 180 derecelik firinda pisiriyoruz. Ben bu pandispanyayi uce boldum. Uc katli yaptim pastayi. Her kati da birkac kasik sutle islattim.

Pastaci Kremasi  (Ara Krema)

2 su bardagi sut
4 yumurta sarisi
1/3 su bardagi toz seker
1/4 su bardagi un
1/4 su bardagi nisasta
1 paket vanilya
1 cimdik tuz
3 yemek kasigi tereyagi

2 su bardagi sutu bir tencereye alin ve kisik ateste isitmaya baslayin. Bir cirpma kabinda yumurta sarilarini ve sekeri purussuz olana dek cirpin. Un, nisasta, vanilya ve tuzu da ekleyin ve topka kalmayana kadar cirpmaya devam edin. Bu karisima ocakta isinan sutten bir kepce ilave edin, ayni anda hizli hizli cirpin. Bu ilittigimiz karisimi devamli hizli hizli karistirdigimiz sute azar azar akitarak ilave edin. Kremamiz kaynayana kadar cirpmayi hic birakmiyoruz. Kaynayinca atesten alin ve tereyagini ilave edin. Kremanin sicagiyla tereyagini yine karistira karistira eritin. Sonra sogumaya birakin. Arada bir gidip gelip karistirin. Biraz sogudugunda hem kati oluyor hem de gorunus olarak cok kremimsi olmuyor. Tam krema kivamina gelmesi icin mikserle cirpin. Simdi kivama gelmis olmasi lazim. Pastanin ara katlarina surulebilir artik. Ben her kata bu kremadan surup ustune de muz dilimledim.

Ust Kremasi

Pastayi kaplamak icin eger kullaniyorsaniz krem santi, kullanmiyorsaniz 200 ml.lik bir paket sivi krema kullanabilirsiniz. Sivi kremayi 3 yemek kasigi pudra sekeriyle krem santi kivamina gelene kadar cirpiyorsunuz. Fazla cirpmayin tereyagina doner. Katilastigini gordugunuz anda cirpmayi birakin. Cirpma telinde sekli bozulmadan duruyorsa katilasmis demektir. Bunlarin disinda buttercream ile de kaplayabilirsiniz pastayi eger seviyorsaniz.

Ganaj Krema


Ganaj icin internette bir suru tarif bulabilirsiniz. Pastayi sivamada kullanmadigim icin cirpmadim. Su olculeri kullandim ve bence drip icin guzel oldu.

100 ml sivi krema
80 gram bitter cikolata

Sivi kremayi kisik ateste isitiyoruz. Tam kaynamaya baslamak uzereyken atesten aliyoruz kaynatmiyoruz. Kucuk kucuk kestigimiz cikolatayi hemen icine koyuyoruz. 1 dakika kadar bekletip eriyene kadar karistiriyoruz. Sonra 10 dakika kadar bekledim ben. 10 dakika sonra pastanin uzerine yavas yavas dokup kenarlardan akanlari kontrol ederek yaymaya devam ettim. Maksat pastayi kaplamak olmadigi icin sadece tepeye dokup kenarlara akmasini sagladim.




Bu pastayi bir de cikolataya batirilmis cilekle susleyerek yapmak istiyorum. Mevsimi gelsin de bir de oyle yapalim insallah.






Bu asagidaki fotograflarda sonradan yaptigimiz eklemeleri goruyorsunuz :) Kizim bir kaplumbaga sever olarak seker hamurundan cok guzel bir kaplumbaga yapti.



Sonra hadi uzerine bir de 20 yazalim dedi :) Ve yazdi :)


Kucuk oglusum ablasina hediye olarak pembe bir ugur bocegi yapti. Onu da kondurduk pastanin uzerine :)


Sonucta boyle bir pasta cikti ortaya. Aklimda bir pasta projesi daha var. Hazir gulseler de pastami yedirdigim insanlar varken etrafimda (cok sukur):), onu da deneyip uzerlerinde test edeyim insallah :)


2 yorum:

Unknown dedi ki...

MUHTESEM bir pasta olmus... Ellerinize saglik...
Sevgiler

www.theladiesdelight.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Cok tesekkurler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...