BEZE

Beze, Mereng

Ilkokuldayken okuldan eve donuste, eger param varsa, yolumun ustundeki pastaneden 1 tane beze alip yemek en buyuk luksumdu :) Cok severdim bezeyi. Belki de bezeden cok o pastaneden kendi basima, kendi harcligimla yaptigim o kucuk alisverisi seviyordum kimbilir :) Ama o kadar secenegin arasindan bezeyi tercih ediyordum iste. Hala severim aslinda bezeyi ama pek de yedigim soylenemez. Gecen gun tiramisu yaptigimda kalan 3 yumurta akini bozmadan ne yapabilirim diye dusununce aklima geldi beze yapmak. Sadece 3 yumurta akindan 2 tepsi beze cikti. Fakat 2 tepsi beze cocuklara 12 saat kadar dayanabildi :) Bir baktim bitmis :) En son ne zaman kendim evde beze yapmistim hatirlamiyorum. Cok cok uzun zaman oldu. Nasil bir tarif kullanmistim onu bile hatirlamiyorum. Zaten bezenin pek de bir malzemesi yok. Yumurta aki ve sekerden olusuyor. Malzemeleri basit ama cirpma kismi cok onemli. Onu da dogru yaptiktan sonra aslinda cok da basit bir tarif. Uzun cirpildigi icin mikseri biraz zorluyor. Ben de bozacagim mikserimi diye korktum ama cok sukur bozmadan halloldu :) El mikseriyle yapiyorsaniz, mikseri ara ara dinlendirerek yapin, aman ha motoru yanmasin :)

Malzemeler

3 yumurta aki, large yumurta
1 tutam tuz
1 su bardagindan 1 parmak eksik toz seker

Yapilisi

Yumurta aklarini ve 1 tutam tuzu cam bir cirpma kasesine aliyoruz ve mikserle kopuk kopuk olana dek 1-2 dakika cirpiyoruz. Kopuk kopuk olunca toz sekeri her seferinde 1 yemek kasigi kadar olacak sekilde ekleyerek cirpiyoruz. Ekledigimiz toz seker karisinca 1 yemek kasigi daha ekleyip, tum toz seker bitene dek bu islemi tekrarliyoruz. Seker bittikten sonra da karisim parlak bir goruntu alip, oldukca da kati bir hale gelene dek cirpmaya devam ediyoruz. Bastan sona yaklasik 10 dakika kadar cirptim ben. Fotograftaki gibi karisimi mikserin teliyle cektiginizde dusmeden dik durabilmesi lazim.


Bu kivama gelince firini 120 dereceye ayarlayip isitmaya basliyoruz. Firin isinirken de karisimi yildiz uc takilmis bir sıkma torbasina koyup, yagli kagit serilmis firin tepsisine, fotograftaki gibi 2-3 cm aralikli olarak sıkmaya basliyoruz.



Tepsiler hazir olunca isinmis firina koyup, yaklasik 30-35 dakika bezeleri pisiriyoruz. Firina gore degisecegi icin 25 dakikadan sonra bezeleri takip edin. Kizarmalarini istemiyoruz. Hafif bir sararma olabilir ama kesinlikle kahverengiye donmesinler. Pisen bezelerin dislari kurumus olacak, icleri ise dise hafif yapisacak kivamda, sakizimsi bir yapida olacak.


Surenin bitiminde firini kapatiyoruz. Ancak tepsileri firindan cikarmiyoruz. Tamamen soguyana kadar firinda kalacaklar. Firinin kapaginin cok az acik kalmasi gerekiyor yalniz. Eger firininizin kapagi durmuyor ve kapaniyor ya da cok aciliyorsa bir tahta kasigi araya sıkıstırıp, firinin kapagini kapatarak az bir aciklik saglayabilirsiniz. Iyice soguduklarinda bezeleri firindan cikariyoruz ve eger hemen yenip bitmediyse, hava almayan bir kapta, oda sicakliginda sakliyoruz.


Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...