IKI RENKLI KURABIYE


Sanirim ben kurabiye yemekten cok kurabiye yapmayi seviyorum :) Bu kurabiyeleri internette bir suru yerde gormustum. Sonra instagramda @yemek_askim da videoya cekilmis olarak gorunce dayanamadim yaptim. Ve cok sevdik. Benim tarifim internetteki pek cok tarifin harmanlanmasiyla olustu :) Bu kurabiyeye ruzgargulu kurabiye de diyorlar. Cayin yanina, kahvenin yanina, sutun yanina... Hepsine yakisir bir kurabiye. Kucuk, birer lokmalik.
Malzemeler

250 gram tereyagi, oda sicakliginda
1/2 su bardagi sivi yag
1,5 su bardagi pudra sekeri
1 su bardagi nisasta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldigi kadar un (Yaklasik 3 su bardagi kadar)
1 paket kakao (3 yemek kasigi)

Yapilisi

Butun malzemeleri (kakao haric) orta sertlikte bir hamur olacak sekilde yoguruyoruz.  Fotograftaki gibi bir kivam olacak. Un miktarini siz bu kivama gore ayarlayin.


Hamur yogurulduktan sonra ikiye bolun ve yarisina kakaoyu katin ve tekrar kakaoyu iyice yedirene kadar yogurun. Hamurun beyaz kalan diger yarisina da bir silme yemek kasigi un ekleyin ve unu yedirene kadar tekrar yogurun.


Sonra iki hamurdan da ayri ayri parcalar alip bu parcalari fotograftaki gibi 1 parmak kalinliginda iplere yuvarlayin ve bun ipleri de 1'er cm.lik kucuk parcalara kesin.


Her iki hamuru da kesme isi bitince, avucunuzun icine 2 beyaz 2 kakaolu hamur parcasi alip yuvarlayin.


Yagli kagit serilmis firin tepsisine aralikli olarak dizin.


Onceden isitilmis 170 derece firinda 10-12 dakika kadar, kenarlarindan hafif pembelestigini gorene kadar pisirin.


Hemen firindan cikarip iyice soguyana kadar bekleyin. Soguduktan sonra servis edin. Kalanlari hava almayan bir kapta saklayin.

Afiyet olsun! 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...