KABAKLI / TAVUKLU SANDAL SEFASI



Bu yemegi hep duyardim ama hic gormemistim de yememistim de. Esim is yerinde birkac kez yemis ve cok begenmis. Anlat neler vardi icinde, nasil bir yemekti diye sordum. Kabaklar karniyarik gibiydi, icinde tavuk vardi dedi. Tam olarak gozumde canlanmasa da kafamda nasil yapabilecegim sekillenmisti. Bu yemegi tek bilmeyen ben miydim bilmiyorum ama ben de ogrenmis oldum boylece :) Yine de google amcadan bana sandal sefasi gorsellerini gostermesini istedim :) Bunlar geldi.
Ben de kendimce uydurarak bu yemegi yaptim. Evdeki herkes cok begendi. Anladigim kadariyla bu yemegi patlicanla, etli veya kiymali olarak da yapiyorlar. Benim yaptigim kabakla ve tavuk gogsu ile. Gelelim tarifine...


Malzemeler

5 adet kabak
1 butun tavuk gogsu, kusbasi dogranmis
3-4 adet yesil sivri biber, kucuk dogranmis
1 adet kirmizi biber, kucuk dogranmis
1 buyuk kuru sogan, ince kiyilmis
4-5 dis sarimsak, dogranmis ya da ezilmis
Yarim yemek kasigi domates salcasi
Yarim yemek kasigi biber salcasi
Zeytinyagi
Tuz
Karabiber
Pul biber
1 tutam kekik

Besamel Sos

3 su bardagi sut
2 tepeleme yemek kasigi un
40 gr. tereyagi
2 yemek kasigi krema, istege bagli
Tuz, karabiber

Uzeri Icin rendelenmis kasar peyniri


Yapilisi

1. Kabaklari uzunlamasina ortadan ikiye bolun
2. Kabaklarin icini bir kasik yardimiyla fotograftaki gibi cikarin. Eger boyle zorlanirsaniz, kabaklari hafif hasladiktan sonra da iclerini cikarabilirsiniz



3. Iclerini cikardiginiz kabaklari bir tencereye alip uzerine kaynar su ekleyin, 1 tatli kasigi tuz atin ve kabaklar hafif yumusayana kadar haslayin ve haslanan kabaklari bir borcama dizin.



4. Kusbasi dogranmis tavuk gogsunu bir tavaya alin ve kendi suyunu salip tekrar cekene dek, ara ara karistirarak soteleyin.
5. 4-5 yemek kasigi zeytinyagi ekleyin ve sogani, sarimsagi ve biberleri tavuga katarak, sebzelerle birlikte sotelemeye devam edin.


6. Sebzeler sotelendiyse salcayi, tuzu ve baharatlari ekleyin ve salcayla da 1-2 dakika soteleyin.


7. Tavuklu ic malzememiz hazir. Bu ic malzemesini, borcama dizdiginiz kabaklarin icine doldurun.


8. Besamel sos icin tum malzemeleri bir tencereye alin ve devamli karistirarak, muhallebi kivami alana ve kaynamaya baslayana dek pisirin.
9. Besamel sosu tavuklu harcin uzerine paylastirin ve en uste de rendelenmis kasar peyniri serpistirin.


10. Yarim cay bardagi kaynar suyu borcama ekleyin ve 200 derecelik firinda kasar peynirleri kizarana kadar yemegi pisirin.
11. Sicak sicak servis yapin.


Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...